1st Comeback verkkokaupan käyttöehdot

7.6.2019


1. Soveltamisala ja ehtojen hyväksyminen

Näitä sopimusehtoja sovelletaan 1st Comeback verkkosivujen www.1stcomeback.fi välityksellä ostettavien tuotteiden kauppaan 1st Comebackin ja asiakkaan välillä.

Ehtoja sovelletaan kaikkiin käyttäjän toimiin Verkkokaupassa.

Sopimuskumppanisi kaikissa verkkokaupassa toteutetuissa ostotapahtumissa on 1st Comeback:

1st Comeback

Y-tunnus: 2987977-6
Kotipaikka: Outokumpu
Asiakaspalvelu: asiakaspalvelu@comebackmuoti.fi

1st Comebackilla on oikeus päivittää näitä ehtoja milloin tahansa. Päivitettyjä ehtoja sovelletaan tilauksiin, jotka on tehty uusien ehtojen voimaantulopäivän jälkeen. Tilaamalla asiakas hyväksyy nämä ehdot ja sitoutuu noudattamaan ehtoja kokonaisuudessaan ja hyväksyy samalla henkilötietojensa ja evästeiden käytön 1st Comebackin tietosuoja- ja evästesääntöjen mukaisesti.

2. Verkkokaupassa asiointi ja rekisteröityminen

Tilauksen voi tehdä vähintään 18-vuotias luonnollinen henkilö, joka ei ole holhouksenalainen. Verkkopankilla tai pankkikortilla maksettavan tilauksen voi tehdä 15-vuotias henkilö. Alaikäisen isommissa tilauksissa suosituksena on, että vanhempi hoitaa maksun alaikäisen puolesta, sillä kilpailu- ja kuluttajavirastolla on säädös siitä, että alaikäisen ostosten tulee olla tavanomaisia ja merkitykseltään vähäisiä ostoksia, joita ovat esimerkiksi taskurahoilla hankitut, kohtuullisen hintaiset, samanikäisten yleisesti ostamat tuotteet.

Asiakkaan tulee antaa itsestään oikeat tiedot asioidessaan verkkokaupassa. Asiakas vastaa antamiensa tietojen oikeellisuudesta ja on velvollinen ilmoittamaan tietojen muuttumisesta viivytyksettä 1st Comebackille. Asiakkaan täytyy olla ostotapahtumaan käytetyn pankki-/luottokortin laillinen omistaja.

Voidaksesi tilata verkkokaupasta, asiakkaan täytyy ilmoittaa nimensä, osoitteensa, puhelinnumeronsa, maksutiedot sekä muut ostamiseen vaaditut tiedot.

Tehtyään tilauksen asiakas saa sähköpostitse maksuvahvistuksen sekä tilausvahvistuksen, jossa on ilmoitettu tilausnumero ja tilatut tuotteet. Asiakas saa sähköpostitse myös toimitusvahvistuksen, kun tilaus on toimitettu. Jos kaikkia tilattuja tuotteita ei voida lähettää samassa lähetyksessä, asiakaspalvelu ottaa yhteyttä asiakkaaseen ensisijaisesti sähköpostitse. Asiakkaalle ei koidu ylimääräisiä kustannuksia, jos tilattuja tuotteita täytyy lähettää useassa erässä.

Asiakkaalla on oikeus peruuttaa tilauksensa kuluitta ennen toimitusvahvistuksen vastaanottamista ottamalla yhteyttä asiakaspalveluun sähköpostitse asiakaspalvelu@comebackmuoti.fi tai puhelimitse 0503008832 (puhelimeen vastataan arkisin klo 10-15).  Tuotteiden palauttamisesta toimitusvahvistusviestin jälkeen on ohjeet kohdassa Palautusoikeus.

Asiakas voi halutessaan rekisteröityä verkkokaupan asiakkaaksi ja näin nopeuttaa asiointia verkkokaupassa. Rekisteröityminen on maksutonta. Rekisteröityminen tapahtuu toimivalla sähköpostiosoitteella ja asiakkaan valitsemalla salasanalla. Asiakas on vastuussa salasanan huolellisesta säilyttämisestä ja salassapidosta ja vastaa kaikesta käyttäjätunnuksillaan tapahtuvasta asioinnista verkkokaupassa. Asiakkaan tulee olla välittömästi yhteydessä 1st Comebackiin, jos asiakas havaitsee tai epäilee, että hänen tunnuksensa on joutuneet kolmannen osapuolen haltuun tai että hänen tunnuksiaan käytetään väärin. 1st Comebackilla on oikeus jäädyttää tai sulkea asiakkaan tunnukset, mikäli 1st Comeback havaitsee väärinkäyttöä asiakastilillä.

Asiakkaan henkilötietoja käsitellään tietosuojaselosteen mukaisesti. Henkilötietoja ja maksutietoja käsitellään salattua yhteyttä käyttäen.

3. Asiakas ja kuluttajansuoja

Kuluttaja-asiakkaan ja 1st Comebackin välisessä asiakassuhteessa noudatetaan näiden ehtojen lisäksi kulloinkin voimassa olevaa kuluttajansuojan lainsäädäntöä. Kuluttajansuojan kannalta ei ole merkitystä, onko kuluttaja-asiakas rekisteröitynyt vai ei.

Yritysasiakkaan ja 1st Comebackin välisessä asiakassuhteessa noudatetaan ensisijaisesti näitä ehtoja ja toissijaisesti kulloinkin voimassaolevaa kauppalakia.

4. Tuotetiedot ja tuotteiden saatavuus

1st Comeback pyrkii siihen, että verkkokaupassa on ajantasaiset ja oikeat tiedot tuotteesta ja sen kunnosta. Pääasiallisesti tuotteet ovat käytettyjä ja vanhoja, joten asiakkaan tulee tiedostaa tuotteita tilatessaan, että tuotteiden kunto ei vastaa uutta. Jos asiakas edellyttää tuotteilta virheettömyyttä, niin hänen kannattaa tilata tarvitsemansa tuotteet muualta. 1st Comeback ei ota vastaan reklamaatiopalautuksia, joiden syynä on tuotteen kulunut ulkonäkö. Tuotteiden kunto tarkistetaan ja mahdolliset virheet pyritään kirjaamaan järkevissä määrin tuotekuvaukseen. Asiakkaan tulee lukea tuotteen kuvaus kokonaisuudessaan ennen tuotteen lisäämistä ostoskoriin.

Mikäli tilauksen vastaanottamisen jälkeen käy ilmi, että tuotetta ei ole enää saatavilla, 1st Comeback ilmoittaa tästä asiakkaalle hänen ilmoittamia yhteystietoja käyttäen, ensisijaisesti sähköpostitse.
1st Comeback sitoutuu hyvittämään asiakkaalle tilatusta tuotteesta jo maksetun hinnan täysimääräisesti, ja kaupan katsotaan purkautuneen kyseisen tuotteen osalta.

1st Comebackilla on oikeus harkintansa mukaan päivittää tuotteiden kuvauksia milloin tahansa ennalta ilmoittamatta.

1st Comeback pyrkii parhaansa mukaan varmistamaan, että tuotteet esitetään verkkokaupassa mahdollisimman oikeissa väreissä ja totuudenmukaisina.  Asiakkaan on tiedostettava, että laitekohtaiset näyttöasetukset vaikuttavat kuvien sävyihin ja voivat aiheuttaa virhekäsityksiä tuotteiden värisävyistä.

Kuvissa hyödynnetään mallinukkea, joka on kokoa 34-36. Vaate, joka ei ole kokoa 34-36 on mahdollisesti kuvauksen yhteydessä kavennettu mallinuken selän taakse, jotta vaate ei roiku muodottomasti mallinuken päällä. Asiakkaan tulee tutustua tuotteen kuvauksessa kerrottuihin kokotietoihin ja mittoihin ennen tuotteen tilausta.

5. Hinnat

Ilmoitetut hinnat koskevat verkkokaupassa tehtyjä tilauksia. Hinnat eivät sisällä toimituskuluja. Tilauskohtaiset toimituskulut näkyvät kassalla kun asiakas valitsee toimitustavan. 1st Comeback pidättää oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin kuitenkin siten, että mahdolliset muutokset koskevat vain muutosten voimaantulon jälkeen tehtäviä tilauksia. Hinnat esitetään euroina.

1st Comeback pidättää oikeuden perua asiakkaan tilauksen, kun kyseessä on selvä ja olennainen hintavirhe tilatussa tuotteessa. Tällä tarkoitetaan tuotteen mahdollista hinnoitteluvirhettä verkkokaupassa siten, että tuotteen hinta poikkeaa niin merkittävästi ja selvästi tuotteen tavanomaisesta hintatasosta, että keskivertokuluttajan katsottaisiin ymmärtäneen kyseessä olevan virhe. Selvänä hintavirheenä pidettäisiin esimerkiksi sitä, että tuotteen hinta on 0,00 euroa tai hintaa ei ole ollenkaan, tai jos tuotteen hinnaksi on esitetty niin alhainen hinta, että sitä voidaan yleisen käsityksen mukaan pitää virheellisenä.

6. Toimituskulut ja -tavat

1st Comeback toimittaa tuotteet mahdollisimman pian tilauksen vastaanotettuaan. Tähän menee n. 1-3 arkipäivää. 1st Comeback tiedottaa verkkosivujensa etusivulla, jos toimitusaika pitenee oleellisesti, esimerkiksi yrittäjän sairastumisen vuoksi.

1st Comeback toimittaa tilaukset Suomeen käyttämällä Postin pakettipalveluita.

Asiakkaan tulee huomioida pakettien säilytysajat noutopisteessä. Mikäli pakettia ei noudeta säilytysajan sisällä, palautuu paketti takaisin 1st Comebackille. Noutamattomasta lähetyksestä 1st Comeback veloittaa Asiakkaalta 20€/tilaus, joka kattaa paketin takaisinlunastuksen ja muut aiheutuneet kulut.

Lähetyskulut kaikkialle Suomeen ovat alkaen 5,90 euroa. Yli 60€:n tilaukset toimitetaan ilman toimituskuluja. Valittavana on mahdollisesti myös lisämaksullisia vaihtoehtoisia toimitustapoja, kuten kotiinkuljetus.

Mikäli tilattujen tuotteiden yhteissumma on tilatessa yli 60€ ja asiakas haluaa palauttaa osan tuotteista niin, että jäljelle jäävä tilauksen arvo on tämän jälkeen alle 60€, toimitus- ja palautuskulut (5,90€) vähennetään asiakkaalle hyvitettävästä summasta.

7. Maksutavat

Turvallisen ja helpon ostokokemuksen tarjoamiseksi 1st Comeback verkkokaupassa on tarjolla seuraavia maksutapavaihtoehtoja:

- Verkkopankit (käytössä nyt)

Seuraavat maksutapavaihtoehdot tulevat käyttöön viimeistään 8.7.2019 kunhan sopimus maksunvälityspalvelun tuottajan kanssa on saatu päätökseen

-       Yleisimmät luottokortit (Visa, Mastercard, Visa Electron)

- Lasku (Jousto, Collector, Klarna)

- PayPal

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Osuuspankkiryhmän omistama Checkout Finland Oy. Maksutapojen tarjoaja on kolmas osapuoli, jonka kanssa 1st Comeback on solminut yhteistyösopimuksen. Asiakas syöttää itse kaikki luottokortti- tai verkkopankkimaksutiedot pankin tai maksupalveluntarjoajan sivuilla.

Luottokorttimaksut

Maksukortilla maksaminen Verkkokaupassa on vaivatonta ja turvallista. 1st Comebackilla ei ole pääsyä korttitietoihin eikä maksukortin tietoja tallenneta verkkokaupan tietojärjestelmään. Huomioi maksukorttisi turvaraja verkko-ostoksia varten. Voit tarkistaa ja muokata sitä omassa verkkopankissasi tai pankkikonttorissasi. Maksutapahtuman aikana luottokorttitietoja käsitellään aina suojatussa SLL -verkkoyhteydessä.

Verkkokaupassamme ovat käytössä kansainväliset Verified by Visa- ja MasterCard SecureCode –todentamispalvelut, joiden avulla kortinhaltijan henkilöllisyys todennetaan. Korttimaksamisen Verkkokaupassa tarjoaa Checkout Finland Oy, joka näkyy maksun saajana korttilaskulla ja välittää Asiakkaan maksaman korttimaksun 1st Comebackille.

Tiliotteella ja korttilaskulla maksun saajana näkyy Checkout Finland Oy, joka välittää maksun kauppiaalle. Checkout Finland Oy:llä on maksulaitoksen toimilupa. Ongelmatilanteissa ottakaa yhteyttä ensisijaisesti 1st Comebackin asiakaspalveluun.

Verkkopankit

Asiakas voi maksaa ostoksensa verkkomaksupainikkeilla. Kun Asiakas käyttää maksutapana verkkopankkia, asiakas siirtyy verkkokaupan sivuilta hetkeksi oman pankkinsa verkkopankkiin tai 1st Comebackin yhteistyökumppanin (Checkout Finland Oy) verkkopalveluun ja maksaa valitsemansa tuotteet suoraan omalta tililtään. Maksutapahtuman näet omalta tiliotteeltasi ja maksunsaajana tiliotteella näkyy Checkout Finland Oy, joka välittää maksun.

Lasku

Asiakkailla on myös mahdollisuus maksaa ostoksensa laskulla. Lasku tarjotaan yhteistyössä Checkout Finland Oy:n kanssa. Kun valitset maksutavaksi laskun, vastaanotat tuotteet ennen niiden maksamista.

OP Osta laskulla

-Yli 20-vuotiaille Suomessa asuville, joilla suomalainen henkilötunnus

-50–2000 € ostoksille

-Ensimmäiselle maksuerälle korotonta maksuaikaa 30 päivää

-Tunnistautuminen suomalaisen pankin verkkopankkitunnuksilla

-Luotonantaja tarkistaa luotto- ja osoitetiedot

-Laskutuslisä ostajalle 2 €/kk

-Luotonantaja on OP Yrityspankki Oyj. Kuluttajien kysymyksiin vastaa rahoituksen asiakaspalvelu: kuluttajarahoitus@op.fi

8. Palautusoikeus

Kaikilla tuotteilla on 14 päivän palautusoikeus. Palautusoikeuden määräaika päättyy 14 päivän kuluttua siitä, kun tilattu tuote on vastaanotettu. Palautus on tehtävä viipymättä eikä vaatetta saa olla käytetty.  

Mikäli olet valinnut maksutavaksi lasku- tai osamaksupalvelun ja mikäli tuote palautetaan myöhään tai mikäli tästä maksutavasta aiheutuu muita kuluja (mm. viivästymiskorko), ei 1st Comeback vastaa näistä kuluista vaan palauttaa asiakkaalle ainoastaan tuotteen ostohinnan.

1st Comeback ei myöskään vastaa mahdollisten muiden osamaksuista johtuvien maksujen kuluista. 

Palautusoikeuden käyttämiseksi asiakkaan on ehdottomasti ilmoitettava meille päätöksestä tehdä palautus. Huom! Noutamaton lähetys ei ole sama asia kuin tuotteen palautus. Kohdassa ”Noutamaton lähetys”, on lisätietoa noutamattoman lähetyksen käsittelystä.

Palautusilmoitus tehdään sähköpostitse osoitteeseen asiakaspalvelu@comebackmuoti.fi

Ilmoituksessa tulee olla seuraavat tiedot:


-Palautettavat tuotteet           (löytyy sähköpostiin lähetetystä tilausvahvistuksesta)

-Palautuksen syy                        (vapaaehtoinen tieto)

-Tilauspäivä                                  (löytyy sähköpostiin lähetetystä tilausvahvistuksesta)

-Tilauksen vastaanottopäivä

-Tilausnumero                             (löytyy sähköpostiin lähetetystä tilausvahvistuksesta)

-Asiakkaan nimi

-Osoite

-Sähköposti                                  (ilmoitathan saman osoitteen, kuin mitä käytit tilauksessa)

-Päiväys


Asiakas vastaa palautuskuluista. Mikäli asiakas on tilannut tuotteita niin, että toimituskulu on ollut hänelle ilmainen (yli 60 euron tilauksissa), jonka jälkeen asiakas palauttaa osan tuotteista niin, että tilauksen arvo alenee alle ilmaisen toimituksen rajan, on 1st Comeback -verkkokaupalla oikeus periä takaisin postikulu (5,90 eur), eli 1st Comeback palauttaa asiakkaalleen takaisin palautetun tuotteen hinnan postikulut vähennettyinä. Tämä siis ainoastaan mikäli tilauksen arvo palautuksen jälkeen on jäänyt alle ilmaisen toimituksen rajan.

Mikäli asiakas on valinnut vapaaehtoisesti lisämaksusta esimerkiksi kotiinkuljetuksen, ei 1st Comeback hyvitä tästä toimitustavasta asiakkaalle aiheutuneita kuluja palautuksen yhteydessä.

Palautuksen tekeminen

 Palautukset tulee tehdä Postin palvelua käyttäen 1st Comeback verkkokaupan antamien ohjeiden mukaisesti. Emme lunasta postiennakkopaketteja tai matkahuollon palautuksia

Palautus tehdään postissa seuraavilla tiedoilla:

Nimi:                                               1st Comeback

Pakettiautomaatti:                    S-Market Outokumpu 83505

Puhelinnumero:                         050 3008832

Muista säilyttää saamasi kuitti palautuksesta. Jos maksat paketin lähettämisen postin verkkopalvelussa, niin säilytä postilta saamasi sähköposti, jossa näkyy mm. paketin lähetystunnus. Kuitit/sähköpostit säilytetään siltä varalta, jos paketti katoaa postissa.

Tilauksen peruutuksissa ja palautuksissa 1st Comeback -verkkokauppa palauttaa kaikki asiakkaalta saadut suoritukset viivytyksettä ja joka tapauksessa viimeistään 14 päivän kuluttua palautuksen vastaanottamisesta. Maksunpalautus suoritetaan asiakkaalle sillä maksutavalla, jota asiakas on käyttänyt alkuperäisessä liiketoimessa, ellei myyjän ja asiakkaan välillä ole toisin sovittu.

1st Comeback verkkokauppa voi pidättäytyä maksujen palautuksesta, kunnes palautettava tuote on vastaanotettu ja tarkistettu. Epäselvissä tilanteissa asiakkaan pitää osoittaa lähettäneensä tuotteen takaisin, eli kuitti paketin lähettämisestä on säilytettävä ja seurantatunnus on pidettävä tallessa.

Asiakkaan on lähetettävä tavarat takaisin viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä.. Koska tuotteet ovat ns. uniikkeja, olisi toivottavaa, että tuotteet eivät olisi palautustilanteessa turhan pitkiä aikoja poissa valikoimasta (kukaan muu ei voi tilata kyseistä tuotetta, ennen kuin se on palautettu ja kunto tarkistettu). On kaikkien etu, että tuote palautuu valikoimaan mahdollisimman pian. Tuleva lempivaatteesi saattaa olla tällä hetkellä palautumassa joltain toiselta asiakkaalta.

Palautettavan tuotteen tulee olla alkuperäisessä kunnossa. Sovitathan vaatetta varovaisesti, ettei siihen jää meikkivoidetahroja tms. Mikäli tuotetta on käytetty tai sitä on käsitelty huolimattomasti, vastaa asiakas tuotteen arvon alentumisesta sen täyteen arvoon saakka.

Noutamatta jätetty tilaus

Huom! Noutamaton lähetys ei ole sama asia kuin tuotteen palautus.

Mikäli asiakas jättää noutamatta postista tilaamansa tuotteet, peritään häneltä lähetyksen palauduttua takaisin 20,00€ toimitus- ja käsittelymaksua. Maksu vastaa suuruudeltaan palautuksen, toimituksen ja käsittelyn todellisia kustannuksia. Asiakkaalle hyvitetään siten tilauksen arvo vähennettynä toimitus- ja käsittelymaksulla (20,00€).

9. Mahdolliset virheet toimituksessa

Kun asiakas on vastaanottanut toimituksen, asiakkaan tulee viipymättä tarkistaa, että toimitetut tuotteet ovat asiakkaan tilauksen mukaisia.

Mikäli asiakas vastaanottaa väärän tuotteen, tulee asiakkaan olla yhteydessä asiakaspalveluun (asiakaspalvelu@comebackmuoti.fi) ja ilmoittaa asiasta. 1st Comeback pyrkii ensisijaisesti korjaamaan virheen toimittamalla asiakkaalle oikean tuotteen ja asiakas palauttaa väärin toimitetun tuotteen takaisin 1st Comebackille maksutta.

Mikäli lähetys on vaurioitunut kuljetuksessa, 1st Comeback kehottaa asiakasta avaamaan paketin postin virkailijan kanssa yhteistyössä, jotta asiakas voi varmistua siitä onko tuotteeseen tullut lähetyksessä vaurioita. Mikäli tuote on kunnossa, asialle ei tarvitse tehdä mitään. Mikäli tuote on vaurioitunut lähetyksessä, asiakkaan tulee tehdä postissa ilmoitus ja olla yhteydessä asiakaspalveluumme.

10. Linkit ulkopuolisille sivuille

Verkkokauppa voi sisältää linkkejä kolmansien osapuolten verkkosivustoille tai palveluihin. Vaikka kolmas osapuoli olisi sidoksissa 1st Comebackiin, ei 1st Comeback voi vaikuttaa näihin linkitettyihin sivustoihin tai palveluihin, joilla kaikilla on omat erilliset, 1st Comebackista riippumattomat käyttöehtonsa ja/tai tietosuoja- ja tiedonkeruukäytäntönsä. Nämä linkitetyt verkkosivustot ja palvelut tarjotaan vain käytön tueksi ja asiakas käyttää niitä omalla vastuullaan.

11. Pätevyys

Jos jokin näiden ehtojen ehdoista todetaan pätemättömäksi, lainvastaiseksi tai täytäntöönpanokelvottomaksi, kyseinen ehto pannaan täytäntöön sovellettavan lain suurimmassa sallitussa laajuudessa. Tämä ei vaikuta millään tavoin muiden ehtojen pätevyyteen, laillisuuteen tai täytäntöönpanokelpoisuuteen.

12. Ylivoimainen este

Ellei sovellettavasta pakottavasta lainsäädännöstä muuta johdu, 1st Comeback ei ole vastuussa mistään viivästyksistä tai vahingoista, jotka aiheutuvat olosuhteista, joihin 1st Comeback ei pysty vaikuttamaan. Tällaisia ovat esim. yleiset työtaistelut, sotatoimet, tulipalot, salamointi, terrori-iskut, virallisten määräysten muutokset, tekniset ongelmat, viat voima-/tele-/tietokoneyhteyksissä tai muussa viestinnässä.

Mikäli tällainen tilanne ilmenee, 1st Comeback ilmoittaa siitä asiakkaalle heti kun se on teknisesti mahdollista. Mikäli tilanne on kestänyt yli kuukauden ajan, sekä asiakkaalla että 1st Comebackilla on oikeus keskeyttää verkkokaupassa tehty ostotapahtuma välittömin seurauksin.

13. Sovellettava laki ja erimielisyyksien ratkaiseminen

Näihin sopimusehtoihin sovelletaan Suomen lakia.

Kaikki näihin ehtoihin tai verkkokauppaan ja siellä tapahtuviin ostoksiin liittyvät erimielisyydet ratkaistaan pääsääntöisesti neuvottelemalla 1st Comebackin ja asiakkaan välillä. Mikäli asiakas ei ole tyytyväinen erimielisyyden ratkaisuun, on asiakkaalla oikeus ottaa yhteyttä kilpailu- ja kuluttajaviraston kuluttajaneuvontaan sekä sen jälkeen pyytää kuluttajariitalautakuntaa esittämään ratkaisua. Erimielisyystilanteissa 1st Comeback pyrkii noudattamaan Suomen kansallisen kuluttajavalituslautakunnan päätöksiä.